fbpx

kolizja samochodem służbowym

• This topic is empty.
Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Autor
    Wpisy
    wizard31

witam ! Pracuję w służbach mundurowych , ale odnoszą się do mnie przepisy ogólne (w zakresie wypadków ) . W czym problem ? Podczas ostatniej służby podczas patrolu(jestem kierowcą) , kiedy pokonywałem rondo ,straciłem panowanie nad pojazdem i uderzyłem w budynek.Nadmieniam że prędkośc była minimalna (ok 20 km /h) ,ja byłem trzeżwy a stan techniczny samochodu pozostawiał wiele do życzenia (zero bieżnika , „samochód po przejściach „) .warunki atmosferyczne również ” pomogły” ,gdyż było ślisko po deszczu…
    ciągle czekam na raport bhp-owca ( już 2 tyodnie) , tak ze w kwestii winy oficjalnie nic nie wiem ..naturalną konsekwencją wypadku sa mocne bole w okolicach szyjii części lędzwiowej, zawroty głowy , zalecenia :kołnierz ortopedyczny , rehabilitacja,leki .. dostałem zwolnienia na razie 5 tygodni , zobaczymy jak będzie po leczeniu … moje pytanie : jak wygląda procedura odszkodowania w moim przypadku , kto fizycznie biega z papierami do odpowiednich instytucji , ja czy firma ? jaki okres muszę być na zwolnieniu aby przysługiwało mi odszkodowanie ?

Ewania

Rozumiem, ze dokumentacja wypadku przy pracy jest zrobiona i wypadek zostal uznany za wypadek przy pracy, tak? Wtedy- jesli tak jak mowisz – przepisy wypadkowe w odniesieniu do sluzb mundurowych nie roznia sie od ogolnych (bo tego nie wiem) to – PO ZAKONCZONYM LECZENIU skladasz do pracodawcy wniosek o wyplate jednorazowego odszkodowania, do wniosku dolaczasz druk N-9 wypelniony przez lekarza, ktory stwierdza, ze leczenie zostalo zakonczone. Pracodawca dolacza dokumentacje powypadkowa i przesyla calosc do ZUS-u. ZUS wzywa Cie na komisje i ustala uszczerbek na zdrowiu.
    Ale – zaznaczam, nie wiem, czy rzeczywiscie Ciebie, jako „mundurowca” nie dotyczy inny tryb postepowania w tej sprawie…

wizard31