fbpx

Opóźnienie w płatności AC

  • This topic is empty.
Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Autor
    Wpisy
  • #201141
    capitola

    Witam

    Sprawa wygląda następująco:
    14.07.2007 zawarłem ubezpieczenie AC+OC+NW.

    14.03.2008 przypadał termin płatności ostatniej raty za AC. Niestety nie dostawałem druczków z datami płatności i numerami kont, na które mam wpłacać składki (więc zwyczajowo wpłacałem na numer konta, na które wysłałem wpłatę pierwotną w ramach zawarcia ubezpieczenia).

    20.03.2008 skontaktowałem się ze swoim agentem mówiąc, iż (nadal) nie dostaje druczków, że wiem że przekroczyłem datę płatności i co w takiej sytuacji. Agent stwierdził, że w systemie nie widać, by ubezpieczenie zostało zerwane, że jeśli dokonam przelewu, to nic się nie stanie i że ubezpieczenie będzie kontynuowane. W związku z powyższym 20.03.2008 dokonałem płatności ostatniej raty wierząc zgodnie z zapewnieniami agenta, iż ochrona AC będzie nadal kontynuowana. Po opłaceniu ostatniej raty AC nie dostałem żadnej informacji z towarzystwa ubezpieczeń stwierdzającej, iż ochrona AC wygasła, a dodatkowo pieniądze wysłane na rachnek towarzystwa ubezpieczeniowego nie zostały zwrócone, więc musiały zostać zaksięgowane przez towarzystwo ubezpieczeń.

    27.04.2008 miałem kolizję z mojej winy, następnego dnia zgłosiłem szkodę z AC na infolinii, kilka dni później już w warsztacie samochodowym rzeczoznawca z towarzystwa ubezpieczeniowego dokonał oględzin i na podstawie wyceny rzeczoznawcy auto zostało zakwalifikowane do naprawy w bezgotówkowej formie rozliczeniowej.

    Kilka dni temu dostaję pismo z towarzystwa ubezpieczeniowego z odmową wypłaty odszkodowania z powodu opóźnienia w płątności ostatniej z rat za AC (sami w piśmie przyznają, że taką wpłatę otrzymali, a że nie zwrócili i nie powiadomili o zerwaniu ubezpieczenia AC to już nie ich zmartwienie…)

    Co w takiej sytuacji i jak wyglądają moje szanse na pomyślne załatwienie sprawy?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

    #262878
    Pablo_1st

    Odwołaj się. Powołaj się na przepis (musisz poszukać w necie, ale na 100% jest, bodajże od 2007, wiem to od agenta) który mówi, że ubezpieczyciel musi skutecznie powiadomić o terminie płatności kolenej raty. SKUTECZNIE, zgodnie z orzecznictwem sądowym to min. 3krotne nadanie poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem, że adresat nie odebrał, czy odmówił itp. Ważne, żeby Twój adres korespondencyjny był prawidłowo podany. Powyższe dotyczy właśnie umów AC i zgodnie z obowiązującym prawem, jeśli Ubezpieczalnia nie powiadomi skutecznie to można kolejnych rat nie płacić, a umowa jest WAŻNA! tylko oczywiście oni Ci tego nie powiedzą. Drugim wątkiem jaki musisz podjąć w odwołaniu to właśnie to, że do szkody doszło po dacie w której przyjęli pieniądze za kolejną ratę. Ponieważ nie wypowiedzieli umowy ubezpieczenia, a pieniądze zostały zaksięgowane za kolejną ratę to umowa jest ważna. Ponadto nie jest to pierwsza rata a ostatnia i wszystkie wcześniejsze były również opłacane z poślizgiem, a mimo to ubezpieczyciel to nie przeszkadzało, dopiero jak doszło do szkody od których to własnie się ubezpieczasz i płacisz składki to nagle ością w gardle stoi. Odwołanie kieruj do Dyrektora i nie omieszkaj dopisać, że brak pozytywnie zakończonej likwidacji szkody skończy się w sądzie. Zapewniam Cię, że masz 100% pewności wygranej.

    #262879
    capitola

    Po prawie 2 miesiacach sprawa zostala rozwiazana dla mnie pomyslnie. Wystarczylo dobrze uargumentowane odwolanie ze wskazaniem na blad w sztuce popelniony przez Agenta Ubezpieczeniowego. W lipcu 2007 zmienily sie przepisy na korzysc klientow i w tym momencie opoznienie w platnosci skladki za AC nie powoduje rozwiazania umowy (podobnie jak to jest w przypadku ubezpieczenia OC).

    Dla zaainteresowanych sluze pomoca: capitola(malpa)interia.pl

Oglądasz 3 wpisy - 1 z 3 (wszystkich: 3)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.