fbpx

Szkoda na pojeździe Opel – poroblem z rozliczeniem bezgotówkowym

  • This topic has 1 odpowiedź, 2 odpowiedzi, and was last updated 23/08/2019 by Izabela Praska.
Oglądasz 2 wpisy - 1 z 2 (wszystkich: 2)
  • Autor
    Wpisy
  • #375050
    Jola
    Uczestnik

    Witam serdecznie. Niedawno miałam szkodę na pojeździe, nie ja byłam sprawcą tylko inna osoba i chciałam załatwić sprawę poprzez naprawę w serwisie Opla. Mój samochód ma kilka lat, nie było wcześniejszych szkód a samochód planuję użytkować jeszcze najbliższych kilka lat, stąd zależało mi na porządnej naprawie. Ubezpieczyciel kazał przed naprawą wykonać mojemu warsztatowi kosztorys. Wyniósł on niecałe 11.000 zł, a ubezpieczyciel pokreślił go i wskazał, że zgadza się na naprawę przy okazaniu faktury do łącznej kwoty 9150 zł. Z czego to wynika? Czy będę musiała dopłacić warsztatowi 1800 zł do naprawy? Szkoda nie wynikła z mojej winy, więc czemu nie chcą pokryć całej naprawy? Będę wdzięczna za jakąś wskazówkę

    #375051
    Izabela Praska
    Moderator

    Pani Jolu, w tej sytuacji widzę dwie możliwości, dlaczego ubezpieczyciel nie chce pokryć całego kosztu naprawy. Pierwsza możliwość jest taka, że ubezpieczyciel bezzasadnie próbuje zaniżyć odszkodowanie (stosując za niską stawkę roboczogodziny, rabaty czy nie biorąc pod uwagę wszystkich uszkodzeń), więc warto by było przygotować odwołanie i zażądać ponowny oględzin rzeczoznawcy w serwisie. Druga możliwość jest taka, że warsztat bezpodstawnie zawyżył kosztorys. Ubezpieczyciel ma obowiązek pokryć normalne następstwa szkody, a nie najwyższe. Jeżeli np. serwis w kosztorysie zastosowałby stawkę za roboczogodzinę w wysokości 250 zł netto (znacznie zawyżoną), to ubezpieczyciel miałby prawo zażądać naprawy do 160-180 zł netto. Dodatkowo warsztaty często wolą wymieniać części niż je naprawiać, a niektóre uszkodzenia, np. zarysowania czy lekkie wgniecenia nadają się do naprawy a nie wymiany elementu. W obu sytuacjach warto skonsultować sprawę z niezależnym rzeczoznawcą albo kancelarią odszkodowawczą. Zachęcam do wysłania do nas zgłoszenia z dokumentami do oceny szkody(kosztorys zweryfikowany, decyzja ubezpieczyciela i zdjęcia samochodu).

Oglądasz 2 wpisy - 1 z 2 (wszystkich: 2)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.