fbpx

wózek marketu uszkodził pojazdd

  • This topic is empty.
Oglądasz 6 wpisów - 1 z 6 (wszystkich: 6)
  • Autor
    Wpisy
  • #207388
    Brygidab30

    Witam. Szperam w necie już od dłuższego czasu i nie mogę doszukać się sensownych informacji o swoim problemie. Może jest ktoś kto mi pomoże. Dwa miesiące temu robiłam zakupy w jednym z marketów. Kiedy jechałam spod krytego parkingu w mój samochód wjechał pusty wózek zakupowy. BYł to teren dość mocno pochylony więc wózek nabrał prędkości i spowodował duże uszkodzenia całej prawej strony auta. Zgłosiłam się do Punktu Obsługi, tam spisano protokół, notatkę kierownika monitoringu, wezwałam równiez policję. W protokole wpisano, że wózek był nieodpowiednio zabezpieczony i pchnięty wiatrem zjechał dokonując uszkodzeń. pracowni9k marketu wykonał zdjęcia uszkodzeń. Zgłosiłam szkodę u AXA- gdzie market miał ubezpieczenie. Po ok miesiącu dowiaduję się, że market zrzuca winę na firmę, która odpowiada za prace porządkowe na ich terenie. Jako, że i ta druga firma ma polisę w AXA sprawę połączono i skierowano do jednego likwidatora. Widząc, że sprawa nie nabiera pędu wynajęłam rzeczoznawcę, który wycenił szkodę na ok 4000 zł. Dzień później pojawił się rzeczoznawca z AXA.
    Dziś otrzymałam pismo, z którego wynika., że odmawiają wypłaty a ,, decyzja niniejsza nie może stanowić potwierdzenia przyjęcia ani istnienia odpowiedzialności Ubezpieczonego za zdarzenie z dnia…,,
    Zrozumiałam z ich pisma, iż żadna z firm, ani market ani ta od porządków nie potwierdza swojej winy. Co w takiej sytuacji mam zrobić?
    Wyszło na to, że wózki mogą bezkarnie jeżdzić po mieście a za dokonane przez ich uszkodzenia i tak nikt nie zapłaci. To dlaczego ja odpowiadam za wszystko co stanie się z winy moich zaniedbać na mojej posesji?Jak mam ustalić sprawcę? Czy złożyć pozew do sądu? A może na policję? Proszę o pomoc

    #291446
    Mariusz

    Witam, proszę o informację powodu odmowy Tu przyjęcia odpowiedzialności..

    #291447
    Brygidab30

    Powiem lepiej, że dostałam dwa jednakowe pisma odmowy. Jedno jakby z polisy marketu a drugie z polisy tej firmy sprzątającej. Axa nie wiedziała chyba od kogo miała ściągnąć to odszkodowanie. Przedstawiciel AXA twierdzi, że nie może od żadnej z firm uzyskać potwierdzenia winy.Tak jakby nikt nie przyznaje się do swoich zaniedbań. Market odpisuje, że winna jest firma zajmująca się porządkami a tamta znowu odpisuje, że nie czuje się winna, gdyż uszkodzeń nie dokonał ich pracownik tylko wózek. A wózki należą do Tesco. Tak więc AXA nie ustaliła sprawcy. Monitoring ponoć już skasowany chociaż w notatce kierownika od monitoringu w dniu zdarzenia pisze,, monitoring został zabezpieczony dla ubezpieczyciela ,,
    Dzisiaj byłam na Policji i dostałam pismo, które potwierdza, że dnia 17.05 wózki Tesco uszkodziły pojazd…. a poszkodowana została poinformowana, iż powinna dochodzić roszczeń od firmy Tesco. ……. Czy to ja jestem od tego aby szukać sprawcy? Policja przecież już go wskazała w dniu zdarzenia.Dla mnie to jest oczywiste, że szkodę powinien pokryć market, bo to na jego terenie doszło do zdarzenia i sprzęt należący do niego tegoż dokonał.
    Sądzę, że będę musiała złożyć pozew w sądzie. Tylko nie wiem i ja kogo wpisać jako sprawcę i od kogo dochodzić roszczeń? Czy od marketu, firmy porządkowej czy wogóle od AXA? Przecież dla AXA dałam komplet papierów, dałam numer polisy sprawcy, notatki ,oświadczenia , wskazówkę o notatce policyjnejitp.

    #291448
    Mariusz
    Brygidab30 wrote:
    Czy to ja jestem od tego aby szukać sprawcy?

    Pani jest od tego aby udowodnić jego winę…

    Brygidab30 wrote:
    Sądzę, że będę musiała złożyć pozew w sądzie.

    Proszę się z sądem nie śpieszyć, gdyż jest to ostateczność.

    W pierwszej kolejności należy ustalić podmiot odpowiedzialny za zdarzenie. Na pierwszy rzut oka wydaje się nim być Tesco, natomiast market może wynająć firmę zewnętrzną aby ta utrzymywała porządek na parkingu… Aby uzyskać odpowiedź należy zwrócić się z oficjalnym pismem do tesco, gdyż to oni sporządzili tzw. protokół na którym napisano, że wózek został nienależycie zabezpieczony.. W piśmie należy zadać pytanie czy wynajęty podmiot jest faktycznie odpowiedzialny za dopilnowanie takich rzeczy. Uzyskanie odpowiedzi będzie kluczową informacją w wsprawie.

    #291449
    Brygidab30

    Tak . I ja tak zrobiłam. Z tym, że zero odpowiedz ze strony Tesco od miesiąca. Napisałam również do tej drugiej firmy i w rozmowie telefonicznej z jej przedstawicielem usłyszałam, że wysłano do mnie pismo z informacją, że oni nie widzą swojej winy, Przyjęliby na siebie to gdyby bezpośrednio ich pracownik uszkodził mój pojazd, np gdyby pchał wózki i wtedy jeden by zjechał. A Tesco twierdzi, że istnieje umowa, iż firma porządkowa odpowiada za wózki. Tylko, że nikt tej umowy nie udostępnia. A ja nie wiem co ona zawiera i jakiego postanowienia są w niej zawarte.
    Rozumiem, że ja mam dowieść winy. Ale ja już chyba wyczerpałam swoje możliwości. Dostarczyłam notatkę policyjną potwierdzającą zdarzenie (,, wózek nieodpowiednio zabezpieczony uszkodził pojazd,,) kosztorys naprawy sporządzony przez niezależnego rzeczoznawcę, podałam dane pracownika firmy sprzątającej który widział zdarzenie i odbierał ode mnie wózek. ten pan był wówczas na zewnątrz i porządkował te wózki Co jeszcze mogę? Poczekam jeszcze może market odpisze i poznam ich oficjalne stanowisko. W sumie mam jeszcze czas.

    #291450
    Jacek

    Winny jest market jako właściciel terenu. Polisa OC działalności gospodarczej. To market musi udowodnić że wina jest po stronie firmy sprzątającej i od niej ściągnąć regresem odszkodowanie. Proszę złożyć roszczenie z polisy OC marketu.

Oglądasz 6 wpisów - 1 z 6 (wszystkich: 6)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.