- This topic is empty.
-
AutorWpisy
-
6 czerwca 2008 o 16:21 #201197
rkoper1
Witam
Miałem wypadek a raczej kolizje samochodowa. Gdzie przed wychamowaniem przed jadącym przedemna traktorem wpadłem w poślizg i uderzyłem w samochód jadący z naprzeciwka. Mi nic sie nie stalo ale osoba z drugiego samochodu trafiła na 4 dni do szpitala. Po tym wszystkim miałem mieć sprawe w sądzie ale okazało sie ze ze względu na to ze jest to kolizja gdzie osoba poszkodowana miała uszczerbek na zdrowiu do 7 dni skończyło sie na mandacie. Teraz sprawa zaczyna sie komplikować ponieważ osoba ta twierdzi że będzie miała z tego powodu 2 operacje i zastanawia mnie kto za to będzie płacił czy ja jako sprawca wypadku czy NFZ czy moze ubezpieczyciel samochodu. W samochodzie którym kierowałem było AC. Ja niestety jestem studentem i nie pracuje z tego tytułu nie posiadam żadnych zarobków przez co cięzko będzie mi pokryć koszty leczenia tej osoby.Co w takiej sytuacji robić ?
6 czerwca 2008 o 19:09 #263033bieri
To Ci powinno trochę wyjaśnić :
Ubezpieczenia komunikacyjne dzielą się na dwie grupy: dobrowolne oraz obowiązkowe, czyli OC – ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu .
W Twoim przypadku jak rozumiem miałeś wykupione OC ?? tak więc w ramach ubezpieczenia OC wypłacane są pieniądze dla poszkodowanych w wypadkach, do których doszło z winy ubezpieczonego.
6 czerwca 2008 o 19:15 #263035bieri
Dopisze jeszcze jedno :
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej jest przypisane do samochodu i bez względu na to kto kierował samochodem istnieje odpowiedzialność z polisy OC. Także w twoim przypadku poszkodowana osoba musi się zwrócić do TU gdzie było ubezpieczenie OC.
A jeszcze jedno to był Twój samochód na Ciebie ubezpieczony ?
6 czerwca 2008 o 19:15 #263034rkoper1
Miałem wykupione obowiazkowe OC i dobrowolne AC.
Czyli ja do tego leczenia nic nie dokładam ?
6 czerwca 2008 o 19:17 #263036rkoper1