fbpx

Wypadek. Kto płaci za koszt leczenia

• This topic is empty.
Oglądasz 7 wpisów - 1 z 7 (wszystkich: 7)
  • Autor
    Wpisy
    rkoper1

Witam
    Miałem wypadek a raczej kolizje samochodowa. Gdzie przed wychamowaniem przed jadącym przedemna traktorem wpadłem w poślizg i uderzyłem w samochód jadący z naprzeciwka. Mi nic sie nie stalo ale osoba z drugiego samochodu trafiła na 4 dni do szpitala. Po tym wszystkim miałem mieć sprawe w sądzie ale okazało sie ze ze względu na to ze jest to kolizja gdzie osoba poszkodowana miała uszczerbek na zdrowiu do 7 dni skończyło sie na mandacie. Teraz sprawa zaczyna sie komplikować ponieważ osoba ta twierdzi że będzie miała z tego powodu 2 operacje i zastanawia mnie kto za to będzie płacił czy ja jako sprawca wypadku czy NFZ czy moze ubezpieczyciel samochodu. W samochodzie którym kierowałem było AC. Ja niestety jestem studentem i nie pracuje z tego tytułu nie posiadam żadnych zarobków przez co cięzko będzie mi pokryć koszty leczenia tej osoby.

Co w takiej sytuacji robić ?

bieri

To Ci powinno trochę wyjaśnić :

Ubezpieczenia komunikacyjne dzielą się na dwie grupy: dobrowolne oraz obowiązkowe, czyli OC – ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu .

W Twoim przypadku jak rozumiem miałeś wykupione OC ?? tak więc w ramach ubezpieczenia OC wypłacane są pieniądze dla poszkodowanych w wypadkach, do których doszło z winy ubezpieczonego.

bieri

Dopisze jeszcze jedno :

Zgodnie z obowiązującymi przepisami ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej jest przypisane do samochodu i bez względu na to kto kierował samochodem istnieje odpowiedzialność z polisy OC. Także w twoim przypadku poszkodowana osoba musi się zwrócić do TU gdzie było ubezpieczenie OC.

A jeszcze jedno to był Twój samochód na Ciebie ubezpieczony ?

rkoper1

Miałem wykupione obowiazkowe OC i dobrowolne AC.

Czyli ja do tego leczenia nic nie dokładam ?

rkoper1