fbpx

WYPADEK W PRACY NIE WIEM JAK ZGŁASZAC.PROSZE O POMOC

Avatar
gwojciech7
Poszkodowany

WITAM

Miałem wypadek podczas pracy.skutkiem tego było załozenie mi 5 szwów (rana cieta na dłoni).Z winy nie do konca mojej gdyz bylo ciemno.Aby w pracy otrzymac pelną pensje zgodziłem sie tego nie zgłaszac jako wypadek w pracy (nie wiem czy to tylko dotyczyło ZUS-u).Płace ubezpieczenie w PZU,w zwiazku z tym mam pytanie czy moge zgłosic u ubezpieczyciela mój wypadek jako wypadek w pracy,jezeli tak to czy zakład bedzie miał z tego powodu jakies konsekwencje i czy bedzie o fakcie mojego zgłoszenia poinformowany o tym przez PZU???? Z góry dziekuje.

Pozdrawiam.

Avatar
misza
Poszkodowany

U Twojego ubezpieczyciela jakim jest P.. nie ma znaczenia gdzie miał miejsce wypadek. Fakt zaistnienia tego zdarzenia w pracy bądź nie nie ma najmiejszego znaczenia na wysokość odszkodowania, jego wysokość zależna jest od orzecznika tego ubezpieczyciela.

Avatar
Ewania
Poszkodowany
gwojciech7 pisze:
Aby w pracy otrzymac pelną pensje zgodziłem sie tego nie zgłaszac jako wypadek w pracy .

Nie rozumiem tego.

Jest dokladnie odwrotnie.

Zeby w pracy otrzymac 100% zasilku chorobowego - MUSI byc uznany wypadek za wypadek przy pracy.

Nie zglaszajac - dodatkowo pozbawiles sie prawa do ewentualnego odszkodowania z ZUS.

W tym roku ZUS płaci 589 zł za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu .....

Avatar
gwojciech7
Poszkodowany

Dzieki.Już za pozno zeby zglosic to w zusie gdyz mineły dwa tygodnie.Nie zgłaszałem tego do ZUS-u gdyz byłbym pozbawiony premii.Jezeli w PZU zgłosze jako wypadek w pracy pracodawca zostanie o tym fakcie poinformowany przez ubezpieczyciela??nie wiem jak zgłosic ten wypadek w pracy czy poza jak radzicie??Z góry dziekuje

Avatar
misza
Poszkodowany

Wg mnie pracodawca nie będzie poinformowany, nie poniesie żadnych konsekwencji- ale jest to tylko moje zdanie. Jednak jak wcześniej napisałem, fakt nastapienia zdarzenia w pracy nie wpłynie na wysokość odszkodowania z P.. więc bez ryzyka uszczuplenia swego odszkodowania możesz "zinterpretować" przebieg wypadku

Avatar
behapowka
Poszkodowany
gwojciech7 pisze:
Dzieki.Już za pozno zeby zglosic to w zusie gdyz mineły dwa tygodnie.

Nie bardzo rozumiem skąd wziąłeś te 2 tygodnie?

Zgłoszenie wypadku przy pracy nie ulega przedwanieniu, można wypadek zgłosić nawet po kilku latach.

gwojciech7 pisze:
Nie zgłaszałem tego do ZUS-u gdyz byłbym pozbawiony premii.

Dlaczego Ty miałeś zgłaszać do ZUS. Wypadek powinieneś zgłosic pracodawcy.

gwojciech7 pisze:
Jezeli w PZU zgłosze jako wypadek w pracy pracodawca zostanie o tym fakcie poinformowany przez ubezpieczyciela??nie wiem jak zgłosic ten wypadek w pracy czy poza jak radzicie??Z góry dziekuje

Pracodawca nie musi być powiadomiony, ale PZU może chcieć,abyś dostarczył protokół powypadkowy. ( spotkałam się z takim postępowaniem PZU i innych towarzystw ubezpieczeniowyh)

Avatar
gwojciech7
Poszkodowany

TAK ALE PROTOKÓŁ NIE ZOSTAŁ SPISANY W PRACY A CZAS NA TAKOWY TO 2 TYGDNIE OD ZDARZENIA PRAWDA A POZATYM JESTEM NOWY W TEJ FIRMIE ,A ZGŁASZAJAC TO JAKO WYPADEK W PRACY MOGĄ MI POZNIEJ NIE PRZEDŁUZYC UMOWY,TAK MOZE BYC.A PRACODAWCY NIE JEST NA REKE ZGŁASZANIE WYPADKÓW W PRACY.PROTOKOŁU NIE MA TYLKO KARTA LECZENIA U LEKARZA.DZIEKUJE WAM ZA WASZE WYPOWIEDZI W MOJEJ SPRAWIE:) zgłaszam to jako wypadek po za praca.Jezeli cos macie do dodania to prosze.SERDECZNIE WAS POZDRAWIAM.

Avatar
griszo
Poszkodowany

wojciech protokołu nie piszesz Ty tylko pracodawca i to on ma DWA TYGODNIE NA JEGO NAPISANIE OD ZGŁOSZENIA....czasem rana cieta może zmienic sie w cos poważniejszego . np uszkodzenie sciegien reki , miesnia odwodziciela kciuka lub coś innego - nie lekceważ tego....

Avatar
gwojciech7
Poszkodowany

ale juz jest za pozno to ponad 3 tygodnie juz mineły.teraz juz chyba nie moge zgłosic tego??nie ma protokołu chyba wystarczy przebieg leczenia od lekarza??

Avatar
Ewania
Poszkodowany
gwojciech7 pisze:
ale juz jest za pozno to ponad 3 tygodnie juz mineły.teraz juz chyba nie moge zgłosic tego??nie ma protokołu chyba wystarczy przebieg leczenia od lekarza??

gwojciechu!!

Czy Ty czytasz co piszemy? I starasz sie chociaz zrozumiec?

Behapowka przeciez jasno i wyraznie Ci napisala, ze NIE MA PRZEDAWNIENIA terminu na zgloszenie wypadku przez pracownika!! Choc oczywiscie, w jego interesie jest, zeby zrobil to jak najwczesniej.

Moze minac nie tylko 3 tygodnie ale i 3 lata i jak zglosisz wypadek to PRACODAWCA ma dwa tygodnie na postepowanie powypadkowe i sporzadzenie protokolu.

Jesli zglosisz teraz, jutro, pojutrze, za tydzien - to od tego czasu dla pracodawcy będzie biegł termin 14 dni.

Czy teraz jest jasne?

Cos mi sie wydaje, ze Ty wcale nie chcesz uznania tego wypadku przy pracy. Rob wiec jak uwazasz, tylko miej swiadomosc, ze dzialasz TYLKO na korzysc pracodawcy a nie swoją.

Wybor nalezy do Ciebie.

Tym niemniej - powodzenia życzę.

Avatar
gwojciech7
Poszkodowany

Dziekuje Ci Ewania,tak rozumiem to.Taj jak piszesz jestem po rozmowie z nasza kadrowa i pracodawca,na ktorej zgodziłem sie nie zgłaszac wypadku aby otzymac 100 pensji łacznie z premia a bez premi to wylata..az strach myslec jaka by była.wiec pozostaje mi zgłosic to tylko w ubezpieczalni.Byłem ciekawy jak to wyglada gdybym zgłosił.jeszcze jedno mam pytanie czy zgłosze wypadek u ubezpieczyciela jako w pracy czy poza,to ma jakies znaczenie,czyms sie rózni???

Dziekuje raz jeszcze Wszystkim.Pozdrawiam.

Avatar
magdam7
Poszkodowany

witam, ja mialam upadek w pracy w sklepie, mam stluczenie kregosłupa i nadal mnie boli, biore leki,poslizgnelam sie na podłodze, a kolezanka myla podloge i byla mokra i slizka, wiec czy dostanę odszkodowanie? gdzie i jak dostac? to mój pierwszy upadek. prosze o odpowiedz

Avatar
WaldusK.
Poszkodowany

Witam wszystkich :)

czy ktoś może mi wyjaśnić od początku do końca jak zgłosić taki wypadek do zus żeby dostać odszkodowanie? Jak to wszystko wygląda co trzeba napisać i jakie dokumenty dołączyć żeby już mnie nie męczyli potem że coś trzeba uzupełnić i poszło to szybko i sprawnie.

Dzięki z góry za wszystkie informację

Marta Sordon
Marta Sordon
Biegły / ekspert

Witam serdecznie,

w przypadku roszczeń do ZUS o wypłatę jednorazowego odszkodowania przede wszystkim powinna zostać przeprowadzona procedura powypadkowa i sporządzony przez zespół powypadkowy protokół wypadku przy pracy lub karta wypadku. Zapisy dokumentacji muszą wskazywać na kwalifikację, jako wypadek przy pracy, nie może również zostać wskazana Pana wyłączna wina za zdarzenie. Dodatkowo konieczne jest zakończenie leczenia potwierdzone wpisem w zaświadczeniu lekarskim o stanie zdrowia - na druku OL-9 przez lekarza prowadzącego. Takie zaświadczenie ważne jest miesiąc od wystawienia - w tym czasie musi Pan złożyć wniosek do ZUS.

Informacje dot. samego wniosku oraz dokumentów, jakie należy złożyć znajdzie Pan w tym wpisie:

https://odzyskaj.info/wzory/wniosek-o-jednorazowe-odszkodowanie-z-zus-po-wypadku-przy-pracy/

ZUS po otrzymaniu dokumentacji przeprowadza procedurę likwidacyjną, potwierdza, czy przekazana dokumentacja jest kompletna i kieruje poszkodowanego na naoczne badanie lekarskie. Po przeprowadzonym badaniu do 30 dni powinien wydać decyzję i udostępnić ją wraz z orzeczeniem lekarskim (o ile nie zostało przekazane po samej komisji). Od decyzji ZUS przysługuje prawo złożenia odwołania/ zastrzeżeń do orzeczenia lekarskiego.

Jeśli wypadek zaistniał z winy lub zaniedbania pracodawcy, możliwe jest także dochodzenie uzupełniającego odszkodowania z OC pracodawcy.

W przypadku dalszych pytań pozostaję do dyspozycji,

Pozdrawiam

Marta Sordon

Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.

Załóż konto lub zaloguj się aby odpisać